fredag den 7. november 2014

So long og tak fordi der ikke er J-dag (håber jeg) i Tyskland.

I eftermiddag tager jeg til Hamburg med Allerbedstebøssen (BB) under armen. Vi kan nemlig dette efterår fejre, at det er lige præcis 10 år siden, vi tilfældigvis sad i den samme rus-rundkreds på KUA og blev instant friends. Så vidt jeg husker over en Sony-Ericsson-telefon, der lidt lignede noget, Apple kunne have skabt. Lidt.

Vi skal bo på et hotel, der hedder Mövenpick, men som vi allerede har omdøbt til Vienetta. Og hvis man ikke kan få is i receptionen, så drukner jeg mig i Spree'en (ordn' det, Slettigud).

Som jeg opsummerede weeekendens agenda til LL i går aftes, så er planen, at vi skal opleve lidt, spise mere og drikke mest. Og jeg glæder mig som et lille barn. Jeg har været i Hamburg et par gange, og byen har virkelig vundet mit lille Aarhus-hjerte. Berlin light.

Og hvad vi også skal fejre - foruden tinbrylluppet - er, at vi uden at vide der, har planlagt bryllupsrejsen i præcis samme weekend, som den skrækkelige J-dag falder herhjemme. Så ud over at være i fantastisk selskab på et hotel, der rimer på is, i en by med god øl og mad og festivitas, så slipper vi sandelig også for proletarbranderter og umotiveret julemusik i november.

Win-win.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!