søndag den 4. maj 2014

REGNBUEFLAGET SGUDDA

Hof-vittigheden i den her lille lesbiske husholdning er, at jeg ikke kan møde en kvinde, der er:

a. Korthåret
b. Iklædt vindjakke
c. Og/Eller vandreinspireret fodtøj

... uden straks at udbryde til Livslebben, at der da  være tale om en lebbe.

Og jeg har så sjældent ret, at det næsten gør ondt.

(Dog er jeg naturligvis påståelig nok til - når jeg tager fejl - at tilføje et, "hun ved det nok bare ikke selv. Endnu.", når jeg igen får afkræftet mine lebbemistanker.)

Forleden var vi på hundetur i Søndermarken, min dame og jeg. På vej ud af parken møder vi en kvinde med en lille mops. Jeg skyder på, hun var i midttrediverne. Kvinden, forstås. Hunden var så vidt jeg husker knap halvandet år gammel.

Vi snakker. Erfaringsudveksler, hunde-roser gensidigt. Klap-klap og nårrrhhh.

Og så går vi videre. LL siger:

" ... Hvornår falder den så?"

"Falder hvad?", spørger jeg.

"Bemærkningen."

Jeg er komplet clueless, indtil hun svarer:

"Bemærkningen om hendes seksualitet."

"Nååååååå. Tror du, hun var lebbe?", spørger jeg - ivrigt (jeg elsker at møde lebber. Jeg gider/kan ikke forklare det).

Det viser sig, at jeg - måske fordi hendes hund var så sød, eller bare fordi jeg er homonormativ, og kvinden var langhåret - har overset det halvstore regnbueflag, hun havde syet fast på brystet af sin vindjakke(!).

Og bukserne var vist også ret praktiske.

Og min gaydar er igen gjort helt igennem til skamme.


6 kommentarer:

  1. Spørgsmål: virker din gaydar i Århus?
    Sidst jeg var hjemme på besøg kom den på den ultimative test (og failede for vildt)! Jeg så piger overalt, hvor jeg tænkte, okay, hende der hun er så meget lebbe, indtil hun løb i armene på sin drengekæreste, begyndte at tale om sin drengekæreste osv.. Jeg var forvirret! Det københavnske lebbe-look er ikke det samme som i Århus...eller også var jeg bare uheldig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha! Det er fanderme et godt spørgsmål. Jeg må snart besøge Smilet By (det ville også glæde min lille mor) og tjekke efter!

      Slet
  2. Jeg elsker faktisk at gå rundt og se lebbet ud og glæde mig over at alle der har en gaydar får sådan nogle BIIIIIIIIIIIP udslag når jeg går forbi :) Kort hår er så hjælpsomt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dét forstår jeg godt!

      Jeg ærgrer mig tit over at gå rundt og se så helt enormt ulebbet ud ... Men glæder mig så omvendt over den lille smule udvidede pupiler og røde ører, der opstår, når jeg retter deres "han" om min kæreste til et "hun" :)

      Slet
    2. I second that!
      Jeg prøver nogle gange at lebbe den op, men jeg synes sgu det er svært når man nu er langhåret og ikke har intentioner om klippe det, men gerne vil vise andre lebber at vi spiller på samme hold. Hvordan lebber du den op, hvis du da gør det? (<-- inspiration til blogindlæg måske? *wink wink*)

      Slet
  3. "Lebbe den op" <3

    SvarSlet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!