tirsdag den 21. januar 2014

Nøgen - Grim. Pæn. Grim. Pæn. Pæn. Pæn. Pæn. Smuk.

I har garanteret alle sammen set de her vidunderlige billeder, som fotografen Gracie Hagen har taget af nøgne kroppe i henholdsvis stolte og mere - populært anskuet - bøvede positurer.

De er helt fantastiske, synes jeg. Især når man når dertil, hvor ens medieprægede perfektionssøgende øje faktisk sagtens kan se, hvor smukke de aammenkrummede, skrutryggede kroppe også er.

Gracie Hagens projekt er, har jeg læst mig frem til, at vise, hvordan man kan manipulere kroppen til at være æstetisk henholdsvis indbydende og mindre indbydende. Og hvor meget en god holdning kan hjælpe den slags på vej.

Men det synes jeg faktisk slet ikke er hele det projekt, man er vidne til - og det tror jeg egentlig også fotografen påpeger - for i ligeså høj grad handler det om kroppens mange udtryk. Mangfoldighed og skønhed, skønhed, skønhed.

Se alle billederne her - der er virkelig mange fine!

Og så kan vi altid tale om kønshår en anden dag. Det er der dæleme ikke meget af.



4 kommentarer:

  1. Og apropros skønhed og kønshår, så har jeg sådan på fornemmelsen at du vil kunne li denne her blog. Jeg faldt over den forleden og slugte jeg HELE bloggen, for det er så fint! Det er en blog om en kvinde der barberer alt sit hår af og dokumenterer dets udvoksning på ca. 100 dage. Hun er stadig igang (men rimelig bushy nu). Det lyder måske sygt. Men det er FEDT og feministisk og reclaim-yourself-agtigt og hun er pisse sød og klog og hun minder mig lidt om din blog i jeres sprog. Altså selvom i har forskellige sprog. Hendes journey starter her (og det er NOT SAFE FOR ANY WORK og ej heller safe for nogle som helst sarte sjæle): http://baretobush.tumblr.com/page/7

    SvarSlet
    Svar
    1. Overså det med "Not Safe… " Sidder på cafe, og ham ved siden af mig blev vist lige så forskrækket som mig ...

      Slet
    2. Haha gjorde det samme i går ;)
      Men udover det så er det en supersej side!

      Slet
    3. OMG! Den her kommentar har jeg af en eller anden årsag overset - jeg laver et blogindlæg om den blog. Den er jo så FAB. Tak!
      Og hvis du gerne vil krediteres for fundet, Anonymous, så smid mig en mail, så giver jeg gerne den rette credit.

      Slet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!