onsdag den 18. december 2013

Skidegodt. Ski-de-godt.

Det der øjeblik, hvor man på sygdomstredjedagen med sygdomstredjedags-fedtet hår og sygdomstredjedags-kvalmeklump-i-halsen trækker røjsere og den usle trenchcoat ud over nattøjet og går tur med hundene. På Vesterbro.

... Og Homohunden så pludselig trækker venstre bagben op under sig på den måde, der plejer at signalere av-for-fanden-så-hold-dog-lidt-igen-med-det-vejsalt-det-svider-ad-helvede-til-i-trædepuderne-for-satan. Og som almindeligvis ret let kan afhjælpes med lidt hurtige strøg hen over poten. For lige at tage det værste salt - eller tjekke for glasskår.

Nå.

I dag lærte jeg så, at jeg lige fremover skal kigge på poten, mens jeg tørrer. Så jeg ikke som i dag står med lort på fingrene, fordi Homohunden faktisk også er hygiejnisk nok til at trække poten utilfredst op under sig, når han træder i egne efterladenskaber.

Opfulgt selvfølgelig af mig i uskøn dans rundt om eget taljemål for med højre hånd at fiske en hundepose (troede I seriøst, jeg var sådan en, der lige havde en kleenex i jakkelommen?) op af venstre lomme, mens jeg vifter med lortefingrene og forsøger at tørre det værste af i en træstamme (for fuck's sake). Og udstøder små væmmelseslyde. Og prøver ikke at kigge rundt for at tjekke om nogen har fulgt optrinnet.

Med andre ord: Jeg har tørret hundelort af fingrene med en plastikpose i dag. Hvad har du bedrevet?

Åh ja. Og det var også i dag, der var lukket for det varme vand fra 8-16. Skidegodt. Pun intended.

2 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig heeelt vildt til fremover at høre dig fortælle om gåture, lort fra to hunde på en gang og din dans rundt om træstammer for at forsøge at bruge bark som aftørringsmiddel....
    Keep on ....
    Måske skulle du alligevel overveje en enkelt klenex eller to? De kan trods alt også bruges til andet end lort =D

    SvarSlet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!