torsdag den 27. juni 2013

DOMA er forfatningsstridig. Yeah.

Nåeh jo. Det her er jo sket. Og det er faktisk bare helt fantastisk. Der er ikke så meget at tilføje, når man er så relativt ukendt med detaljerne, som jeg er.

Det er bare godt (eller er der ting, jeg ikke ved? Ret mig endelig!).

Især er det meget godt for de rigtig, rigtig mange grænseoverskridende homopar, der nu kan søge om familiesammenføring i staterne på lige vilkår med deres heteroseksuelle ligesindede.

Jeg hørte i mit yndlingspodcast Savage Love for nogle uger siden om et amerikansk/kuwaitisk (eller var det Abu Dhabi'sk?) bøssepar, der måtte bo i Kuwait (eller et andet emirat), fordi USA på grund af åndssvage DOMA ikke anerkendte deres ægteskab, så de kunne flytte sammen der. Det vil sige, at de var nødt til at bo i et land, hvor homoseksualitet var strafbart. Kan ikke huske, om det var dødsstraf eller 'bare' en årrække i fængsel, der ville stå på regningen, hvis de blev opdaget. Flot.

Så: HURRA!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!