mandag den 15. april 2013

Lebben som Batman eller: "Nanananananananananana..."

Jeg så The Dark Knight i går. Som sammen med Batman Returns nok er min yndlings-Batman-film.

Og så kunne jeg pludselig huske, at jeg - da jeg var en syv-otte år - havde en periode, hvor jeg var komplet besat af Batman. Jeg læste de gamle tegneserier og så de gamle tegnefilm (komplet med "Pow!" og "Bang!" og "Nanananananananabatmaaaan").

Og jeg fik min mor til at sy mig et Batman-kostume til fastelavn. Et noget slattent Batman-kostume af jersey og tynd bomuld, bevares. Men dengang var Batman altså grå og blå og gul og spandex-blød. Ligesom i tegneserierne. Ikke sort og pansret.

Jeg kan huske, at de vatterede flagermuse-ører hele tiden tippede forover. Og øjenhullerne ville ikke rigtigt blive foran øjnene. Men sejt var det nu alligevel. Jeg havde en kappe.

Det synes jeg faktisk er ret cool, ikke kun det med kappen men også at jeg var Batman. Mine veninder var prinsesser og feer (den fase overstod jeg i børneren). Og måske er det et tegn på, at jeg allerede dengang var en sand lebbe. Året før Batman var jeg elefant til fastelavn. 

7 kommentarer:

  1. Hvad jeg har været til fastelavn:
    pirat (m), hund, prins (med sværd), klovn, mexicaner (m).

    Hvad min heteroseksuelle søster var:
    Baby Spice, dronning, fin gammel dame, Poison Ivy.

    Man burde have lugtet lunten for lææææææænge siden

    SvarSlet
  2. Selv var jeg aldrig klædt ud som prinsesse, fe, mm. Var til gengæld: kok (m), klovn (m), tiger, drage, mobiltelefon, Harry Potter, Bmx-kører, hippie (m) og cowboy.

    Min heterolseksuelle (yeah right) bror var bl.a klædt ud som: prinsesse, fe og fin dame.

    Lidt queer har man vel altid været..

    SvarSlet
    Svar
    1. PS. Hvordan ser en bmx-kører ud? Valgte du bare frivilligt at iklæde dig cykelhjelm en hel dag?

      Slet
    2. Det var tøj næsten lig med dette:
      http://aoh.dk/artikel/bmx-klub-tilbudt-flere-em-l%C3%B8b

      En bmx-kører ser vel næsten ud som en motorcross-kører
      Det var absolut frivilligt. Mente selv jeg var blevet for gammel til det pjat, og trak jo så i stedet bare træningstøjet på. Hjelmen fik også lov at hænge under armen!

      Værre var det som mobiltelefon. Super fedt at rende rundt med en papkasse over sig en hel dag.. Haha

      Slet
  3. Jeg var et år klædt ud som prins Joachim, i fuld galla. Må have været året efter han blev gift, altså første gang. Og min storebror, som jeg fulgtes med og som så vidt vides er heteroseksuel, var klædt ud som dynamit Harry fra Olsen banden. Sikke et ømt par...

    SvarSlet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!