søndag den 13. januar 2013

Weekend på den indholdsløse måde

Endnu en indholdsrig og alligevel indholdsløs weekend down the drain.

Fredag var planen, at en af to dejlige homomænd-hvis-navn-begynder-med-M i mit liv skulle kigge forbi efter fyraften. Bare lige til et glas og lidt håndværkerhjælp. Der sad vi så. Kæmpede os massivt hurtigt igennem første flaske rød, tog hul på nummer to, og så skrev den anden dejlige-homomand-hvis-navn-starter-med-M en sms.

"Hvad laver du i aften?"

Hvilket - som alle ved - ikke er en nysgerrig interesseret forespørgsel til mit liv men kan oversættes direkte til: "...skal vi lave noget sjovt?"

Jeg skrev, at jeg hang ud med den-ene-M., men at den-anden-M. var velkommen (jeg kan allerede mærke, at det her bliver besværligt).

M. og M. har i øvrigt været i seng med hinanden flere gange. Faktisk er jeg i tvivl, om en eneste af de homomænd, jeg kender, ikke har været i seng med resten. Jeg tænker lige. Jo. Jeg tror, jeg er kommet i tanker om to, der ikke har været i bukserne på hinanden. To. Ellers har alle. Imponerende.

Så M. kom forbi. Han havde også en flaske rød med. Vi fandt yderligere en halv flaske i mine gemmer, så X-Factor. Ledte og søgte og fandt en åben posevin fra min indflytterfest (M.: "Det bliver vist aldrig for gammelt"). Og så skulle vi lige ned og lufte homohunden. Allerede mere beduggede end planen var.

Livslebben var 'ude at drikke en enkelt øl' med sin bedste ven (hvilket jeg efter halvandet års parforhold så småt har lært at afkode som 'kommer hjem klokken fem om morgenen med heftig spritånde og stor kærlighed'. Det er sødt nok, når bare man ved det.)

På gåturen med homohunden kommer vi forbi bodegaen, hvor jeg og Livslebben tidligere har tilbragt en herlig fredag. Og vi bliver enige om lige at smutte ind til en enkelt. Hunden er jo velkommen, ved vi fra tidligere.

En enkelt bliver til to og tre. Der er ret fint på usselhedsmåden henne på Enghavekroen. Der var et selskab af - jeg skyder på 16-årige - hvoraf jeg tror, flere var lebber. Eller også hvilede de bare fint i løs skaterstil og hue indendøre. Hvem ved. Det var ret fint at observere. Jeg bliver altid så sært vemodig, når jeg ser unge feste på den måde. Fordi de ser så frie og glade ud. Meget friere og gladere, end jeg var, da jeg var 16. MY GOD).

Og pludselig var klokken en milliard, Livslebben ankom godt bedugget i taxa, vi drak en enkelt øl mere med mændene, tog afsked og brugte så ellers lørdag på tømmermænd.

Dog havde jeg middagsaftale med homoerne i går (det står der faktisk ordret i min kalender, når jeg mødes med det slæng: "middag med homoerne"). Så op og i bad, af sted til nørrebro til en aften i selskab med et meget diverst otte-personers-crowd af bøsser, lebber, bi'er, q'er og en enkelt undertalsheterohøne.

Vi nåede både at snakke om blodpik vs. kødpik (OMG, har aldrig hørt de begreber før og associerer stadig lidt julemad, når jeg tænker på det), om hvorvidt 'nogen egentlig nogensinde taler om ydre skamlæber', og naturligvis om hvorvidt det er ok at portrættere/parodiere minoriteter, og hvordan man i slige fald bør bære sig ad.

Jeg var hjemme før to. Og jeg har ikke tømmermænd. Men jeg er godt nok sulten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!