mandag den 19. november 2012

Noget meget vigtigt

Jeg ved ikke helt præcis hvorfor. Men i dag i mit (såkaldt lesbiske) liv er der et eller andet umådeligt vigtigt ved disse to billeder:






















Billedet til venstre er Lana Del Rey. Det kan I nok godt se. At billedet til højre også er Lana Del Rey - blot et par år tidligere - er straks sværere at se. I hvert fald (eller især) hvis man er 50 pct. ansigtsblind ligesom undertegnede.

Jeg ved ikke helt, hvor jeg vil hen med det her. Jeg tænkte længe over, om det mon var skadefryd, der fik mig til at gå så intenst op i disse to billeder. Men jeg tror ikke, det er det. Jeg tror snarere, det handler om, at selv smukke, smukke - nærmest perfekte - Lana Del Rey ser ud som på billedet til højre, når hun ikke har været forbi en makeupartist (endsige konsulteret sin sminketaske).

Når jeg kun ser Lana Del Rey, som hun tager sig ud i udgaven til venstre, kommer jeg til at sammenligne det (usle, usle, usle) jeg var vidne til i mit eget spejl i morges fuldstændigt ude af kontekst. Og her har jeg ikke engang taget højde for retouchering og de afsindige Photoshop-værktøjer, der kan gøre arme tyndere og ben længere.

Når man ser på smukke mennesker i mediesammenhænge, skal man lige huske på, hvilket maskineri der ligger til grund. Sygt banalt. Javist. Det beklager jeg.

Jeg har samlet køkken hele weekenden (og nej, tak fordi du spørger, jeg er ikke færdig endnu), og det sidste jeg husker i aftes er, at jeg og Lebben I Mit Liv så Dexter. Hun faldt i søvn - med al tøjet inklusiv hue på. Jeg så det godt. Og så lagde jeg mig til rette. Den sidste tanke, jeg husker, før jeg vågnede lidt i ni (knap halvanden time for sent) i morges, er:

"Jeg lukker bare lige øjnene. Jeg vågner igen. Jeg har jo stadig alt mit tøj på, og lyset er tændt."

Flot. Jeg lignede døden fra Lübeck, da jeg hoppede ud af sengen kl. 8.58. Apropos ovenstående.

Den slags sker meget sjældent for mig. Det der med glemte vækkeure og sådan. Når jeg kommer for sent skyldes det som ofte mere eller mindre kalkulerede snooze-sessioner. Men ikke i morges. Jeg må jo have trængt til det.

2 kommentarer:

  1. Øj, du skal lige vende om på højre og venstre i teksten. Er nærmest blind på det punkt, så nu er jeg dybt forvirret.

    Anyway: du har helt ret. Håber snart køkkenet står.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha! Godt spottet. Min gode ven har taget konsekvensen og fået hhv. 'højre' og 'venstre' tatoveret på håndleddene.

      Slet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!