torsdag den 25. oktober 2012

Polen på polsk

I morgen tidlig tager jeg til Polen. Jeg har aldrig været i Polen før. Det står for mig af årsager, jeg har meget svært ved at gøre rede for, som det absolut mindst glamourøse rejsemål i verden.

Jeg har tænkt meget over, om der ville være et sted, jeg kunne sige, jeg skulle rejse hen, der var mindre glamourøst. Men jeg kan ikke komme i tanker om noget.

Det i sig selv gør faktisk, at jeg glæder mig en lille smule (mere). Jeg skal blot være af sted tre korte dage, work-work-work, og har for en gangs skyld ikke snuppet Lebben I Mit Liv med på en forlænget weekend. Der er et eller andet med, at Polen ikke er verdens mest homovenlige land...

Nå. Jeg er ikke stolt af det, men jeg er nok lidt slumromantikerirriterende. Jeg kan godt lide at opsøge det uprætentiøse. Men bare det, at jeg lige har ytret den sætning, - at jeg godt kan lide at opsøge det uprætentiøse - gør mig jo faktisk deprimerende nok til verdens mest irriterende prætentiøse væsen. Men grå beton og mulighed for at gemme sig lidt tiltaler mig bare til tider uhyre meget.

Anyway, gode tip til what-to-see-and-where-to-go i Lodz (som udtales 'ckhodzj', kan jeg forstå) modtages med kyshånd.

2 kommentarer:

  1. Du må have en god tur!

    Jeg har fortiden gang i en give-away, hvor man kan vinde et gavekort, håber du tager et kig forbi?;

    elskershopping.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Kamilla: medmindre det man kan vinde er en rejseguide til Polen, kan jeg ikke se hvordan din kommentar er relevant som andet end reklame for din blog? Og er det fair at bruge ændres kommentarfelt til det? I think not.

    Såkaldt lesbiske: god tur i betonen - tag endelig billeder af din færd - det kunne være sjovt at se om ens fordomme holder stik :)
    Lena

    SvarSlet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!