søndag den 21. oktober 2012

"Det er så let, også for let, bare at gå, når tvivlen kommer."

Der er nu noget ganske, ganske særligt fint over Anne Linnet. Kliché eller ej. Hun var mit første lesbiske soundtrack.

Kvinden, der var den anden halvdel af mit første - og nok mest intenst stormfulde - lesbiske forhold, introducerede mig for "Glor på vinduer". Sådan rigtigt.

Jeg havde nok hørt den før, men fordi jeg pludselig på egen krop oplevede alt det, der er så ganske særligt, når man er sammen med en kvinde, blev den i det øjeblik min.

Og så har Anne L. og undertegnede i øvrigt gået på samme gymnasium - og min egen skønne mor bor 100 meter fra der, hvor Anne L. voksede op. I Århus.

Anne Linnet fylder tres næste år. Derfor - men mest fordi hun udgiver nyt album i morgen - har Berlingeren interviewet hende. Du kan læse portrættet lige her.

"Det er så let, også for let, bare at gå, når tvivlen kommer." Sådan siger Anne Linnet i artiklen. Det lyder som et citat fra en af hendes sange, synes jeg.

Smukt og såre simpelt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!