lørdag den 27. oktober 2012

"Beautiful name"

Tilbage på universets mest højloftede hotelværelse. Der er - og jeg mener det - otte meter til loftet her.

Det er ret vildt.

Den ældre moustache-bærende taxachauffør, der kørte mig fra modeshow til hotel for nogle timer siden snakkede ikke engelsk. Overhovedet.

Eller. Nu lyver jeg. Halvvejs gennem halvlang og hel-tavs taxatur peger han gentagne gange på taxameterskærmen, hvor der står "Marika Et-eller-andet-russisk-klingende-efternavn" foruden den rørende pris i zloty (eller 'slutty', som jeg kalder de polske penge. Ikke at nogen kan høre forskel) for turen.

"Marika. Beautiful name," siger chaufføren. Prikker på skærmen. Jeg nikker og giver ham ret.

Han peger igen. Gentager: "Beautiful name." Han prøver at fange mit blik i bakspejlet. Jeg smiler og nikker, signalerer, at ja - Marika er et superflot navn.

Jeg er ret sikker på han troede, jeg hed Marika. Jeg er ret sikker på han flirtede. Men jeg hedder altså ikke Marika. Og så er jeg i øvrigt til damer.

En anden ting: Jeg bliver hentet klokken 04 foran hotellet. Det er så tidligt, at det faktisk bare er sent. Og jeg føler mig gammel, fordi jeg ikke bare tog med til obskur modeugeefterfest med de andre inviterede og tog direkte med brandert i blodet mod Warszawa. Men jeg ville hellere i karbad (ligeså dumt ord som 'gåtur') og læse J.K. Rowlings forsøg på en voksenbog, som jeg købte til overpris i Kastrup i...går.

Hold kæft, det føles som en evighed siden. Måske er jeg bare gammel.

Godnat, lebber.

1 kommentar:

  1. Godnat, og go' tur kl 04, alt imens vi andre civiliserede mennesker hjemme i København ligger trygt og sover under vores varme dyner.

    P.S Glæder mig til en lille anmeldelse af Harrys mors nye bog.

    SvarSlet

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!