tirsdag den 17. juli 2012

Film - Det' gratis (og for lebber)

Circumstances (Keshavarz, 2011)
Nå ja. Hvis man er i København den sidste weekend i juli, bør man lægge vejen forbi Ørstedsparken.

Her blænder MIX Copenhagen nemlig op for tre udendørs-smugvisninger af, hvad LGBTG-filmfestivalen, der afvikles til oktober, byder på.

Fredag vises nyeste skud på Tom Tykwer-stammen (ham der har instrueret bl.a. "Lola rennt", "Heaven" og - min personlige favorit fra hans hånd: "Krigeren og Kejserinden"), nemlig trekantsdramaet "Drei".

Lørdag står i lebbernes tegn (jeg spekulerer lige på, hvilket tegn, der er lebbernes. Er det saksen? Er det to knyttede håndflader gnedet mod hinanden? Er det noget helt tredje?).

Denne dag vises nemlig det iransk/amerikanske drama "Circumstances" (instr. Maryam Keshavarz). Ifølge MIX' hjemmeside handler den om forbudt lesbisk kærlighed og iranske frihedsdrømme. Filmen fik publikumsprisen (vist endda med en overvældende andel af stemmerne) ved indiefilmfestivalen Sundance i 2011.



Søndag viser MIX komedien "Beginners" om en far, der i en høj alder springer ud som homo. Den tror jeg også, jeg vil over og se. Mest fordi min søde mor har anbefalet den. Mit elskede mødrende ophav går nærmest i Øst for Paradis (Århus' svar på Grand Teatret) en gang om ugen, og hun ynder at ringe og fortælle om filmene, hun ser. 


Således også da hun så "Beginners". Den mente hun bestemt, jeg skulle se (hun sagde det ikke, men jeg ved, det var fordi den handler om homoer). Den var så sjov, sagde hun. Og det plejer faktisk at være pålidelige anbefalinger, hun kommer med. Plus at jeg har været helt væk i Ewan McGregor, der spiller sønnen, lige siden "A Life Less Ordinary". Jeg ville ønske, jeg kunne sige siden "Trainspotting", men så hip var jeg ikke (så tidligt).

Circumstances - MIX Copenhagen 2012-sneak peak
Tid: Lørdag den 28. juli. Der er homoøl og homomusik fra klokken 19, og filmen starter ca. kl. 22 (m.a.o. når det bliver mørkt nok).
Sted: H.C. Ørstedsparken (ml. Nørre Voldgade og Nørre Farimagsgade i Kbh. K) - lebbefilmen spiller lørdag den 28. juli.
Tilmelding: Ikke nødvendig - men tjek deres Facebook-gruppe for mere info.
Pris: Det koster lebbernes yndlingsbetaling: gratis. 


Komse-lebber-lebber-lebber-komse-komse-komse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!