søndag den 17. juni 2012

Når Lebben I Mit Liv ser fodbold...

Min kæreste sidder og ser fodbold i den anden ende af sofaen. Det er der i mine øjne noget ubeskriveligt sexet over.

Det er svært at forklare hvorfor, og hvis jeg forsøger, risikerer det at komme til at lyde træls og normativt. Men nu har jeg ligesom indledt med en disclaimer, så here goes...

Jeg tror, at årsagen til, at noget af det mest sexede, min kæreste kan gøre, er at se (og seriøst kommentere højlydt) fodbold, er, at det er så grundlæggende maskulint konnoteret at interessere sig for sport på tv.

Det er åndssvagt. For jeg hader af et godt hjerte de der "der er så meget, kvinder ikke forstår"-reklamer, selvom jeg ved gud selv er sådan en kvinde. Jeg ved bare, at der også findes andre slags kvinder. Og så synes jeg, det er overflødigt aktivt at italesætte forskellene mellem kønnene. Fordi det at sætte et sådant spotlys på, hvordan mænd og kvinder adskiller sig fra hinanden i sidste ende er med til at fastholde nogle strukturer, som er pisse-økonomisk urentable for mig, af den idiotisk simple årsag, at jeg har en fisse.

Men det her gælder kun ude i den virkelige verden og den offentlige diskurs. For herhjemme i sofaen på Vesterbro elsker jeg, når min kæreste synes, jeg er lidt dum-sød, fordi jeg lige skal have forklaret, hvad et hjørnespark egentlig er. Det får mig til at føle mig så...feminin og tryg.

Jeg hader mig selv for at skrive det her. For jeg kan udmærket godt høre, hvor klam jeg lyder. Jeg kan kun tillade mig at sige de her ting, fordi jeg er fucking lebbe. Ligesom det kun er spassere, der må bruge begrebet spassere. Hvis jeg mødte en heterotøs, der sagde, at hun godt kunne lide, når hendes mandlige kæreste så fodbold, fordi det fik hende til at føle sig feminin, ville jeg skyde hende en kugle for panden og sende hendes lig til Joan Ørting.

Nå. Men det, jeg prøver at nå frem til, er jo også bare, at Lebben I Mit Liv - uden overhovedet selv at være bevidst om det - leger med sit køn (uhm!), når hun ser fodbold. På samme måde, som når hun køber en bluse i en herretøjsforretning.

Det er en enormt sexet skråt-op-finger til normerne.

Og så taler det også til mit tryghedssøgende krebsehjerte, at jeg i hvert fald ved, hvor jeg har hende de næste to timer.

Og når Danmark så engang har tæsket Tyskland(?) vil jeg forsøge at få rettet førnævnte skråt-op-finger i min retning, så den kan lege lidt med mit køn. Host host.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!