søndag den 16. maj 2010

Velkommen

Nu vil jeg blogge, vil jeg. Lad os starte med lidt status:

Jeg har været i seng med flere end tyve men færre end tredive mænd. Og fire kvinder. Jeg har fået en orgasme med én mand. Og med fire kvinder.

Jeg har haft to (temmelig mislykkede, det ene dog trods alt mere end det andet) kæresteforhold til mænd, og to til kvinder.

Jeg har i alt haft mandlige kærester i elleve måneder af mit liv og kvindelige i 51 måneder af samme liv. And counting.

Jeg siger ikke, hvad jeg hedder. Ikke endnu i hvert fald.

Men jeg er kvinde, bosat i København, oprindeligt jyde (i lighed med omtrent halvdelen af hovedstadens beboere), i slutningen af mine tyvere og skidehamrende akademisk.

Og så er jeg lesbisk.

Det har jeg ikke altid været. Eller. Jeg har ikke altid vidst, jeg var det. Det har jeg faktisk kun vidst i fem år. Cirka.

Ude i virkeligheden argumenterer jeg oftest for at smide kønsbrillerne og bare råbe til muligt interesserede, at jeg jo for fanden bare har været kærester med mennesker i omtrent 62 måneder af mit liv. Men herinde har jeg egentlig tænkt, at det faktisk skal handle netop om de forskelle, jeg har oplevet, mellem at være sammen med kvinder og mænd.

Og når jeg skriver forskelle, mener jeg både de forskelle, jeg oplever, når jeg er helt alene med min kæreste - både når vi er nøgne og påklædte. Men også de forskelle, man bliver mødt med på mere eller mindre daglig basis, når man bevæger sig rundt og er lesbisk ude i den danske - og internationale - virkelighed.

Uh! Nu kan jeg slet ikke vente med at komme i gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv noget sødt (eller sjovt eller klogt eller dumt og snedigt eller såkaldt lesbisk)!